2003-04-25

春の新入留学生歓迎会 in 2003

Spring Welcome Party for New Foreign Students in 2003
春の新入留学生歓迎会 in 2003

Thank you very much for coming to the party!
We were really pleased to see you all!
More than 200 students enjoyed the party!
There might be no other good party like this!

歓迎会に参加してくれた皆さん、ありがとうございました。
皆さんにお会いできて、本当によかったと思っています。
200人以上もの学生が参加してくれました。
こんな素晴らしい会は、他にはないかもしれません。
Hello, and welcome to the New Foreign Students Welcome Party!
こんにちは。ようこそ新入留学生歓迎会へ!
Wow, a great number of guests in such a narrow space.
わあ、こんな狭いところに、すごく沢山の人だ。


Have you ever seen Ouendan? Kyoto University Ouendan(which means Cheering Group) warmed up the party with its powerful and cheerful performance! Ouendan is one of the traditional club in Japan.
皆さんは応援団に会ったことがありますか?京都大学応援団が力強くて華麗な演舞で、歓迎会を盛り上げてくれました。応援団は、日本の伝統的なクラブです。

The next performance was a Mongolian dance! The performer "SO BODA" is a member of our committee. Her dance was beautiful and exotic enough to attract the audience.
次は、モンゴルの踊りでした。踊ったのは蘇博徳(そぼだ)で、留学生委員会のメンバーです。彼女の踊りは美しくて魅惑的で、観衆を引き付けていました。

The last entertainment is what we call "Crazy Dance". Everyone danced to music. Exciting dance, by excited people, with exciting music. 最後の楽しみは、何といっても「熱狂ダンス」です。皆は音楽に合わせて踊りました。熱狂的な踊り、熱狂的な人々、そして熱狂的な音楽でした。

No comments: